Hoor wie klopt daar kinderen….

Geplaatst: 13 november 2011 in Humor, Nieuws
Tags:, , , ,

Jaarlijks voel ik mij zo rond deze periode, die we nu weer onder luidkeels gezang betreden, erg benadeeld.
Wat heet. Ik voel mij ronduit gediscrimineerd door alle aandacht die er momenteel weer voor al die ellende is. Slechts sporadisch en het liefst als het donker is begeef ik me naar buiten. Schuchter. Trillend. En dan nog het liefst onherkenbaar. Maar goed, dat is helaas niet altijd mogelijk.

Ik vind het ongelooflijk. En dat notabene in 2011. Het zou toch niet meer mogen kunnen? Dat bent u toch wel met me eens?

Maar nee. Ik mag er niks over zeggen. Het is en “Nationaal feest” dat “bij ons hoort”. Traditie noemt men dat.
En waag het niet er iets van te zeggen, want nee, dan ben je je leven al helemaal niet meer zeker. Je tekent als een ware Ghadaffi je eigen doodvonnis. Voor je het weet word je ook een rioolbuis uitgesleept aan je dunner wordende haardos en weet uiteindelijk niemand hoe het nu eigenlijk komt dat Gemeentewerken de volgende dag je halve herseninhoud tussen de straatstenen weg staat te Kärcher-en.

Sinterklaas en Zwarte Piet. Ik krijg er de rillingen van.

De kindervriend te paard en zijn trouwe hulpvaardige vriend. Er zijn in Nederland niet veel zaken waarover vrijwel de gehele bevolking het zó eens is. Van het Sinterklaasfeest blijf je af. Dat is traditie en dat hoort zo. Al vele honderden jaren. Het maakt niet uit of de wereld ondertussen veranderd en de normen en waarden van een totaal andere orde zijn. Nee hoor, Sinterklaas en Zwarte Piet, daar blijf je gewoon vanaf.

Vandaar dat ik er nooit iets over heb durven zeggen. De angst was te groot. Ik word gelyncht, dat kan ik u wel vertellen.
Maar goed. Ik heb besloten mijn stilzwijgen dit jaar te doorbreken. Ik ben er klaar mee. Ik wil gewoon mijn mening geven, mijn hart luchten en de Sinterklaasperiode zonder onder de invloed van medicatie kunnen beleven. De gevolgen en eventuele represailles neem ik voor lief. Als een man aanvaard ik de consequenties. De lans moet nu maar eens gebroken worden!

Ik vind het Sinterklaasfeest namelijk pure discriminatie. In zijn ergste vorm. En dat in deze tijd. De tijd waarin ieder mens gelijk is. Waarin ieder mens gelijke rechten en plichten heeft. In deze tijd kan een feest als Sinterklaas niet meer. Sinterklaas en Zwarte Piet is de reinste vorm van Nationale discriminatie die mensen verdriet doet. Mensen zoals ik.

Ik kan u nu namelijk alweer garanderen dat ik de komende periode weer dagelijks met discriminatie te maken krijg. In elke supermarkt, boekenwinkel, groenteboer of willekeurige slager die ik binnenstap word ik geconfronteerd met die Sinterklaasterreur. Het is overal.
En dan die blikken. Die wijzende vingers, lachende gezichten en het ergst van allemaal, de kinderen. Want kinderen zien het verschil niet tussen de goedlachse kindervriend en zijn trouwe knecht waarmee ze worden opgevoed en de keiharde realiteit. Nee, kinderen zien alles zoals het ze geleerd word door hun ouders. Ik vind het een vorm van hersenspoelen. En dat moedwillig en ten behoeve van een kinderfeest waarvan ik samen met vele lotgenoten elk jaar de dupe van word. Het moet eens stoppen.

Discriminatie is vreselijk. En discriminatie ten behoeve van een fabeltje dat gebaseerd is op een middeleeuws verhaal en dat niets anders is dan een kapstok om cadeau’s aan op te hangen, al helemaal. Dat kan in deze tijd gewoon niet meer. Het brengt niets dan ellende. En ik wil dat het stopt. Mensen word wakker en STOP deze moedwillige discriminatie!

Sinterklaas en Zwarte Piet = Discriminatie

Ik dank u voor het lezen van mijn pleidooi. Laten we gezamenlijk naar een andere invulling van dit “gezellige” feest gaan kijken. Want een feest dat discrimineert, mag zichzelf geen feest noemen.

Ook hoop ik van harte dat ik, en met mij alle andere gedupeerden, vanaf nu wat rust krijgen. Dat het nawijzen een keer ophoudt. Dat we gewoon onszelf kunnen zijn, wie wij zijn.
Dat wij niet langer gebukt hoeven te gaan onder deze discriminerende tirannie: De baard van Sinterklaas.

Want eerlijk mensen, mannen met een baard zijn ook gewoon mensen!! Denk daar eens aan als u er weer één tegenkomt. Aan wat u deze mannen elk jaar aandoet. Wij rekenen op u.

Dank u.

20111113-201437.jpg

Geef een reactie

