Knuffels

Geplaatst: 21 januari 2015 in Bizar, Blog, Humor, Nieuws
Tags:, ,

Ik las afgelopen dinsdag op de site van het Parool een interview met een mevrouw over een nieuw bedrijf dat zich binnenkort in Amsterdam gaat vestigen. Nu moet het dus blijkbaar om een heel bijzonder bedrijf gaan, anders kom je immers niet met een heus interview in de krant. Laten we elkaar geen mietje noemen.

Inderdaad, het betreft hier een bijzonder bedrijf. De kop geeft het eigenlijk al weg.

“Professionele knuffelaar opent ‘knuffelpraktijk’ in Nieuw-West”

Een mix van extreme interne jeuk maar ook onverzadigbare nieuwsgierigheid drong zich op, en ik besloot dan toch het artikel te lezen.
Eenmaal lezend, de eerste alinea doorgekomen, kwam ik tot de conclusie dat dit eigenlijk wel heel bijzonder is. “Bijzonder” is in dit geval een politiek correct synoniem voor “volkomen gestoord”. Hetzelfde als het woord “Apart”, dat is ook altijd zo’n fijne.
‘Goh, wat zeg je van dit fluorescerend blauwe schilderij van een lichtroze konijnenanus van 3×4 meter dat ik boven m’n net van een nieuwe hoes voorziene IKEA Ektörp bankstel heb hangen?’
‘Apart!’

Dat idee dus. Het is volledig van het padje af. Niet meer alle 24 in het kratje. Een beetje gek. Afijn, u snapt het wel.

De dame in kwestie, Carollyne Tjong Ayong, opent in Amsterdam de allereerste knuffelpraktijk van Nederland, zegt ze trots. En daar zal gerust een reden voor zijn, denk ik dan gelijk.
Maar goed, het knuffeletablissement krijgt de prachtige naam “Lepeltje-Lepeltje” mee. I kid you not. Maar, nee, echt niet. “Lepeltje-Lepeltje”.

Uiteraard legt mevrouw Tjong Ayong graag uit hoe het allemaal werkt, daar in Nieuw-West.
Goed, u zakt dus lekker weg in een dik kussen met mevrouw op, naast, onder, of bovenop u, met haar armen ferm om uw met knuffelarmoede doordrenkte lijf. Vervolgens kunt u gezellig praten, naar muziek luisteren of leest Carollyne u graag wat voor. Of ze ook met u naar Koffietijd wil kijken, vermeld men er niet bij.
Is “Lepeltje-Lepeltje” nou wat voor mij zult u nu misschien denken. Nou, ook daar is onze beroepsknuffelaar duidelijk over hoor.
‘Jan en alleman is welkom, maar ik denk vooral aan ouderen, gehandicapten, weduwen, weduwnaars en mensen die ongewild partnerloos zijn.’

Een wat fragiele doelgroep als u het mij zo vraagt. Maar ook die moet er zijn.

De interviewer vraagt nog wel geheel terecht af of er ook een “happy knuffel-ending” mogelijk is. Daar is ze duidelijk in. Nee. Daar zijn in Amsterdam genoeg andere opties voor, aldus lady-hug-a-lot. Groot gelijk meid. Gewoon lekker knuffelen.
Maar welke opleiding moet je wel niet hebben om zoiets verantwoordelijks te mogen doen joh? Nou, ook dat staat genoemd. Ze heeft taalwetenschap en gebarentaal gestudeerd. Daarnaast heeft ze veel gedanst én heeft ze Jazz gezongen. Dus.

Zoals u wellicht al gemerkt hebt, sta ik hier lichtelijk cynisch tegenover. Maar goed, als u wel bereid bent vanaf €40,- per halfuur te betalen voor een lange knuffel van een wildvreemde dame, dan gun ik u dat uiteraard van harte.

Mij zult u er echter niet snel zien. Alleen al om die naam. Hou op zeg.

*Deze blog is geschreven op een iPad die ik na het schrijven uitgebreid geknuffeld heb. Als u geluk heeft, en uw smartphone/tablet/desktop/laptop heel dicht tegen u aangedrukt houdt, straalt het misschien nog een beetje door. Helemaal gratis en voor niks. Zo ben ik dan ook wel weer. Alstublieft*

Geef een reactie

